Skrevet af: Lead Supply A/S
Nordea
Firma | Nordea Danmark |
Adresse | Grønjordsvej 10, 2300 København S |
nordea@nordea.dk | |
Telefon | 70 33 33 33 |
Mandag | 08:00 - 22:00 |
Tirsday | 08:00 - 22:00 |
Onsdag | 08:00 - 22:00 |
Torsdag | 08:00 - 22:00 |
Fredag | 08:00 - 22:00 |
Lørdag | 08:00 - 22:00 |
Søndag | 08:00 - 22:00 |
Om Nordea
I en Nordea anmeldelse kommer man ikke udenom at fremhæve, at vi har at gøre med Nordens største bank. I sin levetid er banken vokset eksponentielt, lige fra den blev stiftet i 1820. Dengang havde den et noget mere gammeldags klingende navn, nemlig “Sparekassen for Kjøbenhavn og Omegn”.
I dag er Nordea imidlertid helt up-to-date. En række omlægninger og fusioner har ført til, at banken yder moderne løsninger i hele Norden. Udviklingen bliver fortsat mere digital, og det er muligt at foretage langt de fleste handlinger på bankens hjemmeside.
Mange danskere foretrækker i dag en bank, hvor kommunikationen foregår online. På den måde behøver man ikke gå ned i banken for at drøfte økonomien. Denne udvikling har Nordea valgt at imødekomme, og i dag tilbyder banken ikke bare traditionelle, men også mere moderne ydelser.
Lånetyperne er også blevet mere moderne, og du finder blandt andet et udvalg af de populære samlelån og forbrugslån hos Nordea. Det betyder dog ikke, at de langsigtede lån med sikkerhed er ude af billedet. I samarbejde med en rådgiver kan du drøfte, om et bil-, bolig- eller forbrugslån giver mest mening for dig.
Opsummering af Nordea anmeldelse
Nordea giver mulighed for at varetage størstedelen af dine aktiviteter online. Med en brugervenlig og intuitiv hjemmeside er økonomien nem at have med at gøre, og det er overskueligt at finde tilbud på både klassiske og moderne lånetyper.
Det er nemt at komme i kontakt med banken, og rådgiverne står klar til at tilrettelægge et fleksibelt lån, som matcher dine behov. Der er dog visse klager over lang telefonkø og utilfredsstillende kundeservice, både on- og offline.
Kundeservice
Via hjemmesiden kan du komme i kontakt med Nordea, og telefonen er åben udenfor almindelig telefontid. Det betyder, at du kan ringe om aftenen, hvis du pludselig bliver i tvivl om et økonomisk anliggende. Der kan dog være telefonkø, og visse kunder er utilfredse med den service, de får.
Pris
Når det kommer til prisen, har du ret gode muligheder for at tilrettelægge et lån, der passer til din økonomi. Der er mange fleksible muligheder og lånetyper hos Nordea, og du kan benytte låneberegneren på hjemmesiden til at blive klogere på prisen. Den endelige pris skal dog aftales med bankrådgiveren.
Brugeroplevelse
Nordens største bank har sat stærkt ind for at optimere brugeroplevelsen online. Nordeas brugervenlige og intuitive hjemmeside giver adgang til de services, du måtte have brug for. Man kunne frygte, at det var svært at finde rundt i de mange slags ydelser og lån, men brugeroplevelsen er faktisk ret overskuelig.
Behandlingstid
Det kan tage en uges tid at få godkendt et lån, fordi din kreditværdighed skal vurderes. Særligt hvis du ikke er kunde i banken, kan behandlingstiden trække ud. Er du kunde, går processen en del hurtigere. Pengene bliver generelt hurtigt udbetalt, og behandlingstiden er ikke længere end i andre banker.
Andre fordele
Der er et par fordele ved Nordea, som er ret fede. Eksempelvis kan du få afdragsfrie måneder på visse lån, så du kan udskyde afbetalingen. En anden fordel er, at Nordea tilbyder samlelån og forbrugslån, hvilket ikke er nogen selvfølgelig for en bank.
Nordea Mit Lån
Lånebeløb: | 10.000 – 500.000 kr. |
Lånets løbetid: | 12 – 180 måneder |
ÅOP: | 2 – 18 % |
Fordele
- Digital og brugervenlig bank.
- Du kan tage samlelån og forbrugslån såvel som mere traditionelle lånetyper.
- Du kan få afdragsfrie måneder.
Ulemper
- Du har dårligere vilkår, hvis du ikke er kunde.
- Der er delte meninger om kvaliteten af Nordeas kundeservice.
- Der kan være lang telefonkø.
Vurdering af Nordeas kundeservice
Der er delte meninger om kundeservicen hos Nordea. Det er et stort plus, at du kan foretage dine interaktioner online, så du ikke behøver at gå ned i banken. Det sparer tid og gør hverdagen nemmere, og i det hele taget passer det godt til det moderne menneske.
De online funktioner betyder, at du relativt hurtigt kan få svar på dine spørgsmål i stedet for at vente på længere sagsbehandlinger. Fremfor at have en enkelt rådgiver tilknyttet arbejder Nordea med et rådgivningsteam. Det medfører også, at rådgivningen kan foregå mere effektivt.
Du har en del muligheder for at komme i kontakt med banken. Du kan både e-maile, finde et telefonnummer, booke et møde eller benytte chat-funktionen. Dog er der nogen, der mener, at chat-funktionen på forsiden er for “robot-agtig”.
Telefonen er åben både om aftenen og i weekenden. Du kan imidlertid risikere en længere telefonkø. På Trustpilot påpeger en del kunder også, at telefonsamtalen har været utilfredsstillende. Ikke desto mindre har Nordea generelt rigtig gode anmeldelser.
Vurdering af prisen
En Nordea anmeldelse er ikke komplet uden en vurdering af prisen på lån med mere. Der er nemlig ingen tvivl om, at man helst vil investere i et billigt lån. Prisen afhænger imidlertid af mange faktorer. Blandt andet handler det om, hvilken type af lån du er interesseret i, om du er kunde, og hvordan din kreditværdighed er.
Som bekendt er Nordea Nordens største bank, og den byder på et stort udvalg af lånetilbud, lånebeløb og løbetider. Der er mulighed for at skræddersy et lån, der passer dig – også i prisen. Nogle af de former for lån, du kan tage, er:
- Realkreditlån
- Boliglån
- Banklån til andelsbolig
- Billån
- Forbrugslån
- Samlelån
- Grundkøbslån
- Kassekredit
Der er fordele for dig, som er mellem 18 og 28. Du kan nemlig låne penge til en lavere rente med de såkaldte “Forbrugslån+”. Det kan være en fordel, hvis du fx skal låne penge til et indskud i en bolig. Nordea kan desuden hjælpe med at planlægge tilbagebetalingen.
Et samlelån kan også være en fordel, fordi du vil få en lavere rente, når du samler dine lån. Uanset hvilket lån du er interesseret i, kan du danne dig et overblik over omkostningerne med låneberegneren på hjemmesiden.
Nordeas krav:
- Du skal være fyldt 18 år og opfylde nationale betingelser.
- Har du ikke dansk statsborgerskab, skal du have permanent opholdstilladelse.
- Du skal have en positiv kreditvurdering.
- Du må ikke være opskrevet i RKI.
- Du skal bruge NemID til at ansøge.
Hvordan er brugeroplevelsen hos Nordea?
I dag kan Nordeas hjemmeside siges at være hovedfilialen. Det er altså i høj grad her, danskerne “går hen”, når de skal interagere med banken. Derfor er det også enormt vigtigt, at brugeroplevelsen er i topform. Den får heldigvis 5/5 i vores Nordea anmeldelse.
Til trods for at Nordens største bank rummer et hav af tilbud om både lån, pension, forsikring med mere, er hjemmesiden nemlig intuitiv og brugervenlig. Du kan nemt finde svar på dine spørgsmål, kontakte banken eller tilgå de forskellige produkter og services.
Hjemmesiden er fleksibel, og du kan benytte den, som det passer dig. Er du eksempelvis ung, vil du sandsynligvis være interesseret i lån til billige priser og hjælp til at håndtere privatøkonomien. Er du omvendt en smule ældre, er det måske snarere pensionsopsparing, boliglån eller investering, der trækker. Nordea rummer det hele, og den digitale oplevelse kan skræddersys, så den passer til dig.
Som nævnt bærer hjemmesiden præg af et intuitivt design. På forsiden finder du således chat-funktionen, så du hurtigt kan stille spørgsmål. Du kan også spærre dit kort med et par enkelte klik.
Hvor hurtig behandlingstid er der?
Nordea er en traditionel bank, i den forstand at de er underlagt kreditaftaleloven. Det gælder for samtlige banker og almindelige pengeinstitutter, at de skal foretage en kreditvurdering af kunderne. Hvis kundens kreditvurdering er positiv, kan banken låne ham eller hende penge.
Det indebærer også en vis behandlingstid. Mens forskellige låneudbydere på nettet tilbyder at behandle din ansøgning i løbet af få minutter, går der altså længere tid med en bank. I Nordea er behandlingstiden kortest, hvis du er kunde.
Er du ikke kunde, kan der sagtens gå en uge eller lignende. Det vil også afhænge af lånets størrelse og karakter. Drejer det sig fx om en uforudset tandlægeregning, vil det være en helt anden situation end i forbindelse med et boliglån.
Som kunde i banken kan du som nævnt få visse fordele. Med den rette rådgivning kan du relativt hurtigt få ansøgningen igennem processen, og måske du også kan få et godt tilbud. Behandlingstiden betyder desuden, at risikoen for at du ikke kan betale pengene tilbage formindskes.
Andre fordele hos Nordea
Hos Nordea kan du nyde godt af de afdragsfrie måneder. Du kan få 4 afdragsfrie måneder årligt, hvor du ikke behøver at betale af på lånet. Her vil du opleve at have et større økonomisk råderum, fordi du kun skal betale for renter og gebyrer. Er der anden gæld, som du har brug for at få betalt af, er det en oplagt mulighed.
En anden fordel, vi er kommet frem til i denne Nordea anmeldelse, er, at du kan tage forbrugslån og samlelån. Disse typer er lån er ganske populære, og det er bestemt ikke alle banker, der tilbyder dem. Mange banker holder sig til de traditionelle lån som bil- og boliglån, men Nordea har valgt at følge med udviklingen og efterspørgslen.
Der er en række faktorer, der kan gøre banken endnu mere fordelagtig for dig. Hvis du er kunde, kan du få bedre priser og hurtigere rådgivning. Er du under 28 finder du også nogle ekstra gode tilbud på lån, hvor renterne er lave, så du kan overskue privatøkonomien.
Anden information om banken
Hvis du gerne vil spare penge, er Nordea et udmærket sted at gå hen. Især muligheden for at tage samlelån kan være en fordel. Mange danskere vælger i dag at samle deres forskellige lån til ét større lån. Det giver en lavere rente, som er mere overskuelig at betale.
Et samlelån kan også gøre budgettet mere overskueligt. I stedet for at skulle bekymre dig om en række små udgifter, har du i stedet bare en enkelt. Det kan give et bedre overblik over økonomien, så man kan forvalte den med mere ro og overskud.
Nordea har som nævnt et stort udvalg af lån og muligheder, og du finder både klassiske og moderne ydelser. Derudover kan Nordea også hjælpe dig med opsparing, investering, forsikring og pension. Det kan være rart at have alle sine økonomiske anliggender samlet på ét sted.
Konklusion på Nordea anmeldelse
I dag er Nordea en moderne bank, som giver mulighed for at håndtere økonomien digitalt. Med Nordea kan du altså tilrettelægge alt fra lån til pension og investering med din telefon, tablet eller laptop. Det betyder stor frihed og fleksibilitet, at du ikke behøver gå ned i banken for at ordne dit ærinde.
Nordea er Nordens største bank, og de har også et stort udvalg af muligheder. Du finder både traditionelle produkter og services, eksempelvis et udvalg af banklån til bil og bolig. Side om side med dette finder du mere moderne lån som forbrugslån og samlelån – og de kan være en udfordring at finde i andre banker.
Du får flest lånefordele, hvis du er kunde i banken, ligesom din alder kan have noget at sige. For unge under 28 kan Nordea være en billig bankløsning. Langt størstedelen af Nordeas kunder er tilfredse, men der er dog visse indvendinger.
Eksempelvis er der nogle kunder, der mener, at kommunikationen i selve filialen eller over telefonen halter. Nogle er utilfredse med tonen og servicen, mens andre klager over lange telefonkøer. Det kan muligvis hænge sammen med den store digitale omlægning.